Saturday, October 27, 2007

Alltså..flyttning på G

När man flyttar från En lägenhet så borde man ju oftast ha hjälp *konstaterar* Nu har jag gjort allt själv i princip.Dom tyngsta sakerna som soffan och en säng har mischa och sergei lyft bort, men den andra sängen lyfte jag och tomas igår.

Och resten... med en flat och en stjärnmejsel har JAG skruvat ner allt, jag har packat, flyttat, packat, flyttat, packat, flyttat och sprungit som en vettvilling mellan gamla och nya lägenheten. Gamla lägenheten ligger på första våningen, nya ligger över gatan och på övervåningen i mor & fars hus. Upp & ner har jag kutat säkert 2000 ggr den här veckan och helgen.

Nu sitter jag vid min dator, tittar ut i köket och konstaterar att jag har MILJONER saker kvar att bära!
Tömde tallrik-mugg-glasskåpen.. i en stor rottingkorg! Den lyfter jag INTE själv! Tänkter nästa föra rubbet till röda korset. Eller njä inte allt. Finns några koppar och tallrikar som jag skulle vilja behålla. Men resten.. Vafan ska jag spara det för?

Och strax är det dags att börja med garderoberna. Lastar alla kläder i svarta sopsäckar, och tvättar efterhand. Kan redan nu säga att det är 8 st säckar som ska tvättas! Plus då allt annat skit som ska packas nu..

Frezten är det nån som vill ha lite SVCD filmer så har jag väl en cirka 200 av dom åxå.. *suckar* Fy fan.. Nästa gång jag flyttar så ska jag fanimej ha skaffat eget hus, och en kille som kan hjälpa mig med flytten!
Detta gör jag fan inte själv en gång till!

Huvva!

0 comments:

Post a Comment