Thursday, June 21, 2007

Меня зовут Yenny = Jag heter йенны

För er som undrar vad det är för musik...jag lyssnar på så kan jag säga som så..
Att det mest just nu föreligger rysk popmusik, rysk hårdrock och rysk trance.
Grupper som Kipelov, Gorky Park, Maksim och Mihail Boyarskiy är det mesta som spelas i min winamp!

*host*

Ryska har alltid varit ett språk som jag velat lära mig,
bara därför att det måste vara det jobbigaste språket i världen
vad gäller sch-ljud och tje-ljud. Ta ordet "Chtob" eller "Chto" som uttalas stokt eller schto som ett exempel vilka betyder Det och Vad, skrivs såhär: Чтоб och Что

Mitt namn Jenny uttalas "Schenja" och skrivs såhär:
Дженни

Snacka om märkligt språk eller hur? Inte bara alla häftiga bokstäver, utan språket är helt enkelt makalöst.

Ja, och nu undrar ni hur jag kom i kontakt med ryskan överhuvudtaget va?
Ja.. för att göra en lång historia mycket kort, Jag och Кристин (Kristin) gick på Nex (puben), träffade två ryssar, Александра и Сергей (Alexandr & Sergey) och började umgås med dom och på den vägen är det, vi har träffat en massa andra ryssar också och den person jag jobbar för nu på Glasbiten i gällivare, heter Алина (Alina) vilket är ett ryskt flicknamn. .Hennes mamma har ett företag i Murmansk, där hon är konsult åt en massa ryska företag som jobbar med frågor som droger och sjukdomar som kan komma av drogmissbruk.

Så ni ser.. jag har bara en massa ryssar runt omkring mig just nu. Alinas bröder är adopterade från ryssland och hette Александра и Сергей (Alexandr & Sergey) när dom kom till Sverige, men fick nya namn och heter nu, Oskar och Victor.

Rätt heftigt... eller hur? Världen är så väldigt liten egentligen.
*konstaterar*

2 comments:

Anonymous said...

Мдя. Интересно, откуда у тебя таки ископаемые русские. Кислоту в России слушали 10 лет назад.

Вот кого надо слушать

http://forum.icelandculture.ru/showthread.php?t=60

Anonymous said...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.

Post a Comment