Friday, October 3, 2008

Alla får påsar..

Antingen får man dom när man handlar eller så samlar man bara på sig dom på annat sätt.
Jag har en massa påsar.
I dessa påsar samlar jag saker som jag ska slänga, saker som jag inte vill ha framme och saker som jag helt enkelt glömt bort att jag har. När jag nu har flyttat och bott in mig i min nya lya så har jag inte riktigt hittat alla grejer som jag har glömt bort att jag har, jag har sökt igenom påsar och kartonger utan lycka.

Häromdagen när jag hade väldigt lite att göra så gick jag ner i källaren och började gräva lite, jag hittade en påse fylld av böcker som min mor har rensat från hennes bokhylla och en påse fylld med saker som jag har saknat. Bl a min vetepåse (en sån där som man sätter in i mikron så blir den varm), mina tjocksockar som moster har stickat, min makeup-borste som jag har trott var borta för evigt, och min gamla plånbok med kedja. Plus en massa andra saker som var en fröjd för ögat.
Smycken, pennor, smink, parfymer och massors med mer.

HURSOMHELST, i denna plånbok som var i denna underbara påse hittade jag 200 kr och en massa mynt, räknade inte 10-kronorna. Höjden av lycka måste vara detta scenario; Du har betalat dina räkningar och inser att du är fattig som en kyrkråtta, du har inte ens råd att gå på macken och köpa mjölk. Ponera att du gräver fram en påse med en massa skrot och hittar 200+ kronor..

Är det inte lycka så säg!

0 comments:

Post a Comment