Monday, May 7, 2007

"Aliquando et insanire iucundum est"

"Ibland är det skönt att få vara galen"

Tänkte på en sak inatt när jag låg och skulle sova.
Varför ska jag inte kunna skriva ner mina känslor & tankar i min
egen blogg? Varför ska jag skyla mig för Hennes skull för att hon inte
ska bli ledsen? Varför ska jag vara något som jag inte är?
Varför ska jag försöka att gång på gång vara henne till lags?

Varför ska jag känna mig som en skurk när det är hon som har gjort fel?
Varför ska jag inte få tycka att hon är dum i huvudet?
Varför?!

Varför ska jag må dåligt för att hon ska må bra?
Varför får jag inte säga vad jag tycker?
Varför får jag inte prata med min mamma om saker som är jobbiga?
Varför får jag inte gråta och vara ledsen?
Varför får jag inte skrika och bråka?

Det är ju hennes fel att jag mår skit.
Ja, Meiri. Det är fan ditt fel!


"Accipere quam facere praestat injuriam"
Det är bättre att lida orätt än att göra orätt

0 comments:

Post a Comment