Monday, May 26, 2008

Kvinnans roll i sängen!

Ett litet alster jag skrev 2003-01-09

Ibland undrar jag vad kvinnans roll i sängen har varit genom
århundradena. Var det mannen eller kvinnan som uppfann dubbelsängen?
Kvinnan tror jag, för om det inte vore så, så skulle vi säkerligen bara
ha en smal säng som Mannen kunde regera över.
Varför
är det alltid så att mannen tar över i sängen, inte bara genom att
fläka ut sig över hela ytan så att vi kvinnor inte får plats att andas
ens, utan bara sådär allmänt?

Det första ni män gör när ni
somnar det är att pussa oss lite försiktigt godnatt och sen Zzzzz...
inget kel, inget gos, ingen kram, inga vackra ord, utan bara somna.
När man sedan säger godnatt så får man ett grymtande ljud tillbaka och då vet vi kvinnor att ni redan har somnat. Jaha.

Men
åter till det problemet med att män fläker ut sig. Nu är det såhär att
jag har klaustrofobi, och jag kan inte andas om någon ligger tätt tätt
inpå mig och som dessutom är varm som en bastu, då ligger jag bara
vaken och vrider och vänder på mig och väntar på att mr john blund
skall komma och rycka mig i håret, för att jag inte är en snäll kvinna
och somnar i min älskades famn.
Att jag dessutom ligger längst ut bredvid golvet på en minimal sängdel av min EGEN säng, gör inte saker och ting bättre.
Det
är ju inte det att jag inte vill sova med den jag tycker om, utan bara
det att jag vill kunna dela sängen (utan skarv, för där hamnar vi
kvinnor också alltsomoftast) så att båda får lika stor del av den smala
sängen.

Är det någon slags undermedveten regel eller någon
speciell gen som män har som gör att ni ska försöka regera över allt
här i världen? Inte ens sängen som man ärvde av sin hemska bror får man
ha för sig själv...!
Soffor tar ni, sängar, stolar, tv-kontroller, badlakan och ännu mera grejer som är lika mycket vårt som ert.

Varför skriver jag ens detta just nu?
Jo
därför att min kära älskade ligger och kontrollerar MIN säng och för
att han har omedvetet sparkat ut mig från den. Jag gillar inte att sova
på golvet..

Sova? Ja tack, men köp mig en Kingsize först!

0 comments:

Post a Comment