Sunday, August 17, 2008

Lilla Emma

Börjar du ibland undra hur människor är funtade? Hur man kan tro på något som låter så otroligt att det inte alls kan vara sant. Jag hade en konversation med en kompis på telefon häromdagen som jag inte pratat med på ett tag.

Men HURSOMHELST, hon har nu köpt det här konceptet om att om man äter en viss tablett så får man större bröst. Hah! Skulle det funka så skulle väl ingen jävel operera in silikon eller koksaltlösningar i brösten. I alla fall, så har hon nu köpt de där…tabletterna och om man nu mot all förmodan tror på sådant så kanske det funkar, men nu gör ju inte jag det. Tycker det bara är löjligt.

“Tron kan försätta berg, tydligen. Inte för att jag någonsin skulle ens tro på något som jag inte kan se. Gud finns inte i min mening eftersom jag inte kan se honom, jag har aldrig sett honom och kommer förmodligen aldrig att få se honom. Men som sagt tro kan försätta berg” - Pappor är bra att lita på, och dom säger saker som är konsekventa och riktiga. Det finns nog ingen som jag själv litar på så mycket som jag litar på som min egen far. Ja jag är pappas flicka.

På tal om min far, så satt jag med honom i bilen igår och lyssnade på radion, först på SR Norr och vid den tiden hade Finnmix precis börjat, och en av de första låtarna de spelade var Mats Bladhs - Lilla Emma. Jag skrattade lite med min pappa om låtvalet, alltså den lät så fruktansvärt naiv och faktiskt lite fjortis. Vi kom överens om att Mats Bladh, Lasse Stefanz och alla de där smörsångarna skulle vara perfekt för fjortisar. För det enda de sjunger om är ju kärlek och förlorad olycklig kärlek. Fjanterier. Inte för att jag tycker att kärlek är fjantigt men att sjunga på det sättet om kärlek gör mig nästan lite illamående.

Nu ligger jag här i min sommarstuga och dricker mitt kaffe och undrar om denna natt kommer att göra mig lycklig eller olycklig eftersom förra natten var ganska jobbig.
Mor snarkade så jag var tvungen att spela in henne, det är som att ligga och lyssna på ett godståg som tuffar på, eller en motorsåg som sågar ner träd. Jag var måttligt irriterad när mor vaknade mitt i natten och kliver upp och tycker att hennes sömn och hennes natt blev förstörd pga att jag inte kunde sova. Herregud!!!
Vem är det som ska vara irriterad och förbannad??
Men nu är det avslutning på gång, för mycket folk här för att jag ska kunna skriva.

0 comments:

Post a Comment