Monday, August 25, 2008

Låtar för alla tillfällen

Har ni tänkt på att det egentligen finns musik och låtar för alla tillfällen i livet, jag laddade just in över 200 Gb musik i min winamp och sitter och lyssnar på ett par låtar som jag inte har hört på flera år. Och jag kommer på mig själv med att minnas saker som jag har glömt och vissa saker är roliga, vissa saker är rent ut sagt hemska, vissa saker är förkrossande, vissa låtar får jag en känsla av... Just nu spelas Sarah McLachlan - Angel och med den låten tänker jag mest på min första tid i Boden, för 8 år sen. Tänk.. det är 8 år sen jag bodde i Boden och mådde som en disktrasa. Det får mig att börja gråta och bli så nostalgisk att det känns svårt att fortsätta lyssna på henne. Så jag byter låt och kommer in i en annan känsla, en roligare..typ Sash! - Ecuador och vad händer med den låten då? Vad? När? Hur? Jo jag förflyttas direkt till sommaren 1995 när jag och flera vänner åkte till PDOL och vi var tvungna att ta pisspauser efter hela vägen ända till Piteå, tanken var att det skulle ta högst 2 timmar att köra dit, icke, det tog minst 5 timmar. *skrattar åt minnet*
Väl framme så blev det först incheckning i stugan och sen packa upp lite, byta kläder och sen ut på sightseeing i raggarbil. Ja herregud, det var en jävla resa. 4 dagars festande....puh!

Så kommer vi då till en låt som berör mig ganska mycket, inte så mycket för att jag har några speciella minnen till just den låten, men om man lyssnar på texten så får man ändå för sig att det vore trevligt om världen var just så. Scatman - Song Of Scatland och om du aldrig har hört den, kommentera detta inlägg så kanske vi kan ordna det. ;)

HURSOMHELST så finns det miljontals med låtar som berör mig på olika sätt, det finns alltid en eller flera låtar som får mig att tänka på olika scenarion.

Märkligt. :)

0 comments:

Post a Comment