Thursday, September 25, 2008

These friends of mine - Rosie Thomas




Anledningen till att jag lägger in en video med ett sånt här innehåll är bara för att jag inte hittade orginalet på Youtube. Men det är inte själva videon i sig självt som jag vill att ni ska titta på, det är låten som är huvudsaken. För nu är det såhär, att jag har en bekännelse att göra.
En av mina allra närmaste vänner har lämnat mig, kan man säga. Jag får inte ringa, inte skriva sms och den enda kontakten jag ska ha med människan är via msn.

Men det är inte jag som har bestämt detta, utan det har X gjort.
Jag har känt honom sen 2003, vi har varit förlovade, vi har bott ihop på två ställen, först i Boden och sen här i Gällivare. Och har du som läsare läst alla mina blogginlägg så vet du nog vem jag pratar om.

HURSOMHELST. Så känns det inte som om jag är förvånad heller över detta, jag kommer att sakna honom givetvis, det är en lång tid att känna någon, men min Far sa en bra sak ikväll: "Jenny, om han och hon inte vill att du ska finnas i deras liv så måste du acceptera det och nu har ju X bara bevisat än en gång att han aldrig var värd dig. Du måste glömma honom nu. För inga riktiga vänner gör så och även fast han säger att han bryr sig om dig, så ska du inte lyssna. Det är bara hans dåliga samvete som talar."

Oh, vad jag älskar min familj. De är det finaste jag har.
Linda, min kusin var här idag och jag berättade vad som hänt. Varefter hon utbrast "Men X som verkade vara så fin och trevlig och normal framförallt....där ser man, där ser man... Ja du Jenny, du behöver verkligen inte mer skit just nu, du har ju för fan haft tillräckligt med skit i ditt liv, tar det aldrig slut? Ska du aldrig få vara glad?"

Som sagt. Jag önskar mig en bättre värld, där alla lever i harmoni, men det är bara en illusion. För varenda jävel vet att såhär gör man inte mot sina vänner, Oavsett om ens partner tycker olika.

Jag måste tyvärr meddela X som jag vet läser min blogg nuförtiden, att, Nej jag har ångrat mig. Jag vill inte veta av dig. Du har gjort ditt val och nu får du stå för det.


Hejdå.

0 comments:

Post a Comment