Sunday, April 15, 2007

Bastubad & öldrickande

eller ja... det blir väl kanske 1 ½ för oss båda i bastun, eftersom det bara finns tre öl kvar.
Kommer just från mor & far, vi har ätit kinamat och pratat en hel del. Som vanligt. Mamma säger att jag ska sluta grubbla. -"Du tänker för mycket, Jenny. Sluta tänka! Sluta grubbla!"

Men faaaaan jag kan inte sluta med nåt som är en slags överlevnadsgrej..
Min försvarsmekanism säger ju åt mig att tänka, att grubbla, men också att prata mycket.
Mamma är min KP. Utan mamma stannar världen. Visst bråkar vi, och vi säger upp kontakten med varandra titt som tätt, men det löser sig alltid mellan oss. Alltid.

Och har ni hört på maken? - Jag är ett hatobjekt nu av en viss...
Allt jag gör är fel, allt jag säger är fel, alla jag umgås med är fel, alla jag pratar med är det fel på, så egentligen borde jag ju inte finnas till alls, för det är ju bara fel, fel, fel..

Nej.. Men dom kan sluta existera för min del. Jag kan vara lika elak tillbaka. Giftig?
Ja, jag ska bli giftig.
Jag ska bli elak.
Jag ska fanimej aldrig titta på dem mer.

Nej..
Tur att det finns några människor som tycker om mig ändå.
Även fast jag bara är .... Fel.

0 comments:

Post a Comment