Tuesday, February 17, 2009

Jag tror..

nej jag vet att det spökar i min lägenhet, i mitt hus.. i det här huset. Jag vet det för att jag hör saker, känner saker och ser saker som inte borde finnas, inte borde ses, inte borde höras. Visst det är ett gammalt trähus men det är ändå alldeles för mycket overkliga saker som händer i det här huset. För ett år sen, påsken. Så var jag hemma ensam i huset, påskafton tror jag till och med att det var, jag låg i sängen och hade legat och glott film hela kvällen, jag var bakis och mådde bläh. Klockan var ca 01.00 och så plötsligt så hör jag en hög smäll därnere, som att någon var hemma och smällde igen innerdörren sådär fort och nästan lite argt. Jag tänkte inte så mycket på det, men det störde mig ändå så jag gick ner och tittade om kanske brorsan hade kommit förbi för jag visste att han hade vart ute på krogen och ibland så tittar han in på nattkröken. Väl nere så var det ingen där. Dörren var låst som den skulle och ingen hemma. Radion var på som vanligt så allt var normalt. Jag gick upp igen och la mig. 10 minuter senare. PANG!! Samma ljud och samma rädsla. Va i helvete tänkte jag och drog upp täcket upp till öronen och sa tyst för mig själv: "Sluta skrämmas, jag är ensam hemma så låt mig vara!"

Det har inte hänt sådant efter det. Men det händer andra grejer, saker som försvinner och kommer tillbaka, fotsteg och alldeles nyss - En hög smäll igen! Som att någon kastade en träbit eller nåt annat precis utanför mitt sovrum. Det var ändå inte en smäll, mer som en snärt.. nu är jag ju ganska så van vid detta, så jag ber tyst för mig själv; gå härifrån, snälla. Och faktiskt brukar det lugna ner sig.

Andra saker som händer i huset är i mitt gamla rum så känner man sig väldigt iakttagen, som att någon står och tittar på en. Jag vet att jag har vaknat av det ett dussintals ggr när jag hade det rummet när jag var yngre. Och det är inte bara jag som känner av det, alla som sover i det rummet känner det.

Jag är inte rädd för våra spöken, men när man är ensam är det rätt så obehagligt.
Att jag sen har blivit sjukt intresserad av de ockulta och program som Most Haunted exempelvis är ju kanske följden av mina egna erfarenheter.

Detta är frezten en sån där natt när jag inte kan sova... jag har inte sovit bra alls på flera nätter pga hostan men nu lider jag av insomnia åxå. Sablars..!
:(

1 comments:

Tebbo said...

Huja sådär är de hemma i byn också.:( Helst i ladan som är mkt äldre än själva huset, tror de är från nångång före 50-talet. Är aldrig ensam hemma där längre än jag måste.:P

Post a Comment